Alla inlägg under januari 2009

Av Li Haraldssson - 31 januari 2009 21:14

Finns det nån i detta avlånga land eller i världen som inte gillar efterrätt, jo det finns det säkert men JAG gillar det starkt o anledningen till att gjorde egen chokladpudding idag var att i förr igår så var jag så sugen på ngt hembakat, helst sockerkaka så jag säger till Teo o ta på sig sitt förkläde med gitarrer o jag tog på mig mitt med sköldpaddor på, jag ska visa sen!!!

O började då o plocka fram saker o eftersom jag precis flyttat eller inte precis men bott hos mamma fram o tillbax o så vidare.....så när vi började plocka fram sakerna så uptäcker jag att vi inte hade ngt MJÖL!!! VEM har INTE mjöl hemma då????? JOOO Li!!!! Hallååååååå!!

Detta säger jag till Teo o han tittar på mig o säger "Vad då, jag vill baka!!!!"

Han fattade ju ingenting!!

Så jag börja bläddra i kokboken OCH hittar chokladpudding där o det behöver man inget mjöl till MEN grädde o det hade jag ingen men jag hade vaniljvisp....så den tog jag o så hade jag mörkchoklad o ordna till detta men mitt sötbehov försvann ju inte för det skulle ju stå kallt minst 3 timmar!!!!

VVVVAAAA tänkte jag när jag läste det!!! Ja ja det var ju bara att fortsätta!!! O det gjorde jag o det gick faktiskt bra med vaniljvisp ;)

O då tänkte jag idag då när vi skulle bort till mamma att jag skulle göra det hos henne o det gjorde jag men tog ljus choklad istället o det var väl så där....lite mäktig var den!!!  Men men om man testar sig fram så blir det ju bra till slut ;)   !!!

Av Li Haraldssson - 31 januari 2009 21:08

Innan ni tittar på bilderna ska jag förklara en sak, han, Robin alltså sitter o gör inbjudningskort till sitt kalas som han ska ha här om 2 veckor!!!!

MEN vi är självklart bjudna på hans kalas i Göteborg MEN den helgen är vi i Stockholm. Mamma, Kent o Maria ska se AC/DC, det har ju varit bestmt sedan oktober el. nåt förra året!!!

SÅ vi kan ju inte komma på hans kalas!!! Men vi vill ju fira honom, så det blir ett litet kalas här nere oxå!!

Det blev ju han glad över, SJÄLVKLART!!!!

Så här satt de, mest Robin o gjorde då inbjudningskort!!!

De blev riktigt fina!

Av Li Haraldssson - 31 januari 2009 21:03

Igår när han kom så badade dom, o när Robin hoppade i o såg att jag hällde badskum i så ropade han "JAAAAAA, skummmmmmm"

vi hoppade både jag o Teo!!!

De satt säkert 1 timme innan jag sa att det räckte, men de har så roligt!!!!

Teo frågar frågoa som man bara frågar sin storebror!!!!!

Go känsla när man står o tittar på detta o Robin "TAR HAND OM" sin lillebror!! Hur ska det bli när de bli stora, hihihihihiiiii

Kolla här!!

Av Li Haraldssson - 31 januari 2009 20:46

lägga dit lite bilder men jag var för snabb på knappen ;)

Men det jag tänkte säga med detta var att han är en riktig bestämmare....ensambarn JU!!!!!

Han bestämde vilka spel vi skulle spela o i vilken ordning MEN eftersom jag är uppväxt med syskon så försöker jag bryta detta mönster genom att jag bestämmer oxå o det blir det liv i luckan MEN jag ger mig inte, det vet ni som känner mig!!!

Men kul är det när det funkar o han är tjurig en liten stund sen kommer han tillbaka!!!!

KIDS!!!

Av Li Haraldssson - 31 januari 2009 20:45

satt vi o spelade spel i Teo´s rum o han har en del!!!

Fattar inte detta, han får, o vi köper o han ärver!!!!!

Av Li Haraldssson - 31 januari 2009 20:43

Tyckte ju Teo var skit kul, ja ja Nicke tyckte inte det var så tråkigt heller!!!

Man ser det på honom!!

Av Li Haraldssson - 31 januari 2009 20:31

Måste ju förklara lite!!! Det är ju så att min övriga familj är väldiga djurvänner, det är inget fel i det men jag är inte det!!!!!

Jag har ju skrivit innan att det enda djuret som har vunnit mitt hjärta var ju då Bamse men han är ju på en annan plts nu!!!

Jag o Teo pratade om Bamse igår i bilen till Borås o jag sa ju då att han var i himlen o då frågar Teo "Mamma tror du Bamse oxå har brytit benet i himlen??"

Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga så jag bara sa, "Ja det tror jag!!"

Har inte en aning var det kom ifrån!!!

Oj nu gled jag ifrån ämnet lite grann, jo jag skulle ju komma fram till att alla andra i min famij, speciellt mina helsyskon, Jinn o Denny är väldiga djurvänner!! Säkert!! Denny har nu då 3 hundar!!!!

Jinn bor på en liten liten gård med en get!!!!, ett får!!!, 2 hästar!!!! o 2 katter!!!!!! Jag är ju helt tvärtom!!! De som känner mig vet det!!

I alla fall, hästen ni ser på bilden är min älskade systers nya häst, Tintin!!!

Snacka om stor!!! Hon har inga problem med att gå in till sådana stora djur, jag skulle skita på mig!!! Detta är första gången jag ser honom o jag höll mig på VÄLDIGT långt avstånd, för mig är dessa djur, jag vet inte!!! Inget för mig i alla fall MEN jag är jätte glad att de finns o i familjen, inte för min skull utan för Teos, för hade det bara varit sådana som jag så hade han inte fått den biten med djur men nu får han det ialla fall!!!

Jinn, älskar dig!!!!!

Av Li Haraldssson - 31 januari 2009 20:30

Så jag passar på att ladda in bilder hos mamma, så just nu sitter jag här o gör det, så kommer nog en hel del!!

Ovido - Quiz & Flashcards