Alla inlägg under februari 2009

Av Li Haraldssson - 26 februari 2009 21:29

Jag har ju varit tvungen att vila från min träning i nästan i en hel vecka o varje dag har jag velat träna men men har man barn så går de före!!

Men idag sååååååå blev det! O jag körde bara kondtion = bränna fett.....o det kändes helt underbart...jag kände mig ännu mera taggad till att få iordning på min kropp nu!!!!

Hopppas jag kan träna imån med!!

Av Li Haraldssson - 26 februari 2009 21:09

var vi på efter den tråkiga stunden hos Barnorto.....gubben....o det var trevligare kan jag säga!

Här sitter Teo o tittar på TV:n som finns där...o det gjorde han ju naturligtvis efter han hade ätit *fniss*. O medans han tittade på TV så satt jag o njöt av en kopp kaffe, det är faktiskt inte så ofta man får göra det!

Sen gjorde vi IKEA, jag o min son!

LIDAN Korg set om 4Bla köpte jag NÄSTAN dessa ( jag hittade inte de rätta på IKEA´s sida med de är i samma serie o det jag ska ha dem till är att jag vill inte ha ngn papperskorg på golvet (svårstädat) så jag ska sätta upp denna korg för båda som jag köpte har handtag o den nadra vet jag oxå hur jag ska använda...ska sätta upp den typ bakom toalettstolen o ha 1 el 2 toalettrular i....jag har ju inte satt upp dem så jag vet ju inte hur det kommer se ut men jag tror det blir bra!! Tror!!!

Av Li Haraldssson - 26 februari 2009 20:44

Ok nu ska jag summera dagen...det börja med en helvetes tur till Jönköping, det ser ni på bilden o Teo satt bara bredvid o spelade sitt DS så vädret bekom honom inte! O det är väl tur egentligen!!!

Anledningen tilll att vi åkte till Jkp va att vi skulle träffa Ortopeden el rättare sagt en barnortoped + då röntga....o det gjorde vi o det gick hur bra som helst men när vi träffa barnortopeden Tom så gick det inte lika bra..jag ville ju ha halvtids tillfällig vård av barn pga att Teos orkar inte hela dagar på dagis men tror ni jag fick det??? NEJ!!! ,var svaret först men jag tjatade till mig 2 veckor i alla fall men han kan inte lyssnat på 5 ord som jag sa för jag fick heltids tillfällig vård av barn när jag ville ha halvtid!!! Ja vad säger man!!! Jag började nästan att gråta när jag pratade med honom för jag kände mig verkligen helt utelämnad som mamma....här trodde man att man skulle bli lyssnad på men istället får man tills sig att man inte vill jobba o vill vara hemma med sin son som verkligen behöver dagis!!!! Usch!!

GUBBE!!!

Av Li Haraldssson - 25 februari 2009 18:25

Jo det är det!!

Ni som har barn vet ju att Bolibompa går kl:18.00 o det var där jag såg det, fast de gjorde en chokladpannkakstårta (snacka långt ord!!) men vi gjorde bara vanliga fast med havregryn oxå!

Jag hade ju inget recept men jag blandade i Oboý tills det fick fin

Oboý-färg!

O det gick hem kan jag säga, han fick tom chokladsås över!

Även om det inte ser gott ut så var det de!

Av Li Haraldssson - 23 februari 2009 23:13

Först hittade jag juicen o så idag så hittade jag detta teét!!
O syns det inte på bilden så är det Pirater på framsidan o de är ju av samma märke båda 2!!

Nu finns det verkligen allt till barn!

O det bästa med det hela var att Teo gillar båda, ikväll fick han teét o han sa att det var "glasste", o det var nog för att det är lite vaniljsmak på det!!

Ungar alltså!

Av Li Haraldssson - 23 februari 2009 23:02

Klockan är nu 23:03 o Teo har precis gått o lagt sig o ikväll har jag klippt honom o det gick kanon!

Sen villle han ju bada o titta vad jag hittade på Lidl idag, spraklande ngt!!!

Man häller påsen i vattnet o det börjar att spraka, verkligen!!! Han blev lite rädd i början för det sprakade verkligen men sen så blev det roligt o han ville hälla i det själv!!

Sen i ngra dagar så har han gjort denna grimasen o den ville jag ha på bild o för en gångs skull ställde han upp helt frivilligt!!!

Han är ju den sötaste ungen som finns!!

Av Li Haraldssson - 23 februari 2009 22:55

Låter mer än vad det är.......men kolla på min madrass :(

Som ni kanske vet så hade ju Teo magsjuka o en av dagarna så spydde han ner min säng o då menar jag hela sängen!!!

Så jag fick ju då ta bort överdraget på min bäddmadrass  o la den i tvättmaskinen o själva madrassen skrubbade jag för hand!!!

Back to the stoneage!!!!

Men då när övedraget hade torkat o jag hade satt på det eller försökt sätta på det så ser det ut så här i min säng!!!!!

Vad gör man??

Tanken som slog mig va att "man ligger nog ner det med tiden"

Den som lever får se!!!!

Av Li Haraldssson - 23 februari 2009 21:02

Hittade denna i en annan blogg o kopierade den!


Ta eran första bokstav i erat förnamn o kom på till frågorna o försök inte att

googla på allt ;)


1. Vad heter du?   Li

2. Ett ord på fyra bokstäver: Låna

3. Flicknamn: Liselotte

4. Pojknamn: Lasse

5. Yrke: Lejonvaktare (var tvungen att googla på det o hittade detta!!)

6. Färg: Limegrön

7. Klädesplagg: Linne

8. Mat: lammfilé

9. Sak i badrummet: Lås (toalettdörren har ju ett)

10. Plats/stad: Lund

11. En orsak att vara sen: Lathet (det var nästan för lätt ju!)

12. Något man skriker: Låt bli!!!!!

13. Film: Landet för länge sen!   (barnfilm om dinosaurier)

14. Något man dricker: Läsk (oxå för lätt)

15. Band: Lassa Stefans (gud vad jag avskyr dansband)

16. Djur: Lo-djur

17. Gatunamn: Lo-djursgatan (finns faktiskt)

18. Bil: Lancia

19. Sång: Lalalalalong

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Lammslakt (usch vad hemskt men de va det första jag tänkte på!!

Ovido - Quiz & Flashcards